Loading...

Audi Q7 met 2 fase snel opladen

De Audi Q7 e-tron is de eerste plug-in hybride auto met een TDI-motor én Quattro-aandrijving. Ondanks het gewicht van 2350 kg zorgt de 17,4 kWh accu ervoor dat, in combinatie met de TDI-motor, de Audi in 6,2 seconden van 0 tot 100 accelereert. Doordat de gemiddelde uitstoot onder 50 g/km blijft valt de auto binnen de 15% bijtelling.
Over het algemeen kun je stellen dat wanneer je een elektrische- of plug-in hybride auto thuis wilt opladen dit met maximaal 16 ampère kan. Afhankelijk van het type auto en huisaansluiting kan dit op 1 of 3 fase. Regelmatig komen wij installaties tegen waarbij zelfs 16 ampère niet gehaald kan worden vanwege andere gebruikers in huis zoals een Quooker, stoomoven of kookplaat en is er tussenkomst van een energie managementsysteem nodig zoals een Maxem® of slimme meter connectie.
Bijzonder aan de Audi Q7 e-tron is dat het de eerste plug-in hybride auto is die op 2 fase 16 ampère kan laden. Bij een 3 fase huisaansluiting blijft er dan altijd 1 fase beschikbaar voor de overige zware verbruikers in de woning. Met een 2 fase aansluiting duurt het opladen van de 17,4 kWh accu minder dan 2,5 uur waardoor er maximaal geprofiteerd kan worden van de 56 kilometer elektrische actieradius van de auto.
De installateurs van Laadpunt Nederland kunnen de meterkast zo herinrichten dat de hoofdaansluiting nooit overbelast raakt.

Door Jobert Cornelis|juli 4, 2016|Elektrische Auto, Project in de Schijnwerpers|0 Reacties

About the Author: Jobert Cornelis

"Sinds enkele jaren ben ik gefascineerd door de wereld van elektrische voertuigen, elektrisch laden en alternatieven voor het gebruik van fossiele brandstoffen. Ik merk dat de markt nog ondoorzichtig is en men veelal vervalt in allerlei technische termen. Als we willen dat de markt door een breed publiek omarmd wordt dan vereist dat een uitleg in duidelijke taal. Dat is ook de missie in onze blog en nieuwsbrieven, interessant, uitleg vanuit de praktijk en in begrijpelijke taal."

Geef een reactie