Toyota was een van de eerste die in de Prius een traditionele verbrandingsmotor combineerde met een elektrische motor. Met ruim 7800 verkochte exemplaren in 2010 deed de Toyota Prius het zeker niet slecht in Nederland. Belangrijkste reden van dit succes was de aantrekkelijke bijtelling in de leasemarkt.

Maar dat uiterlijk? Eigenlijk is iedereen het er wel over eens, esthetisch gezien was de auto echt mislukt. Ook de stationwagon ( Prius + ) bracht daar in 2012 geen verandering in. Door de komst van andere plug-in hybride auto’s, met een veel conventioneler uiterlijk, was het definitief gedaan met de Prius. In 2015 zijn er in Nederland slechts zo’n 230 exemplaren verkocht.

Met het nieuwe model dat gisteren werd onthuld in Las Vegas wil Toyota het tij keren. Het model moet een jonger publiek aanspreken en vooral ook stoer zijn. Of ze daarin geslaagd zijn is een kwestie van smaak, want conventioneel is hij nog steeds niet. Maar laat het ons maar weten, wat vind jij van de nieuwe Prius?

PhotoGrid_1441806413363

Bron: z24