Vervanging van wat nodig is en regelmatig onderhoud van alle laadpunten op locatie. Ons servicecontract is er voor absolute bedrijfszekerheid.
Inhoudsopgave
Peblar Business vervangt verouderde laadpaal
In Amersfoort is overgegaan tot vervanging van een eerder geplaatste laadpaal, die inmiddels verouderd is geraakt. Wij hebben een dubbele Peblar Business geplaatst.
Deze twee laadpunten van Peblar voldoen aan de laatste stand van de techniek. Slim opladen is een zekerheid. Een display geeft verbruiksinformatie. Verder is het laadpunt vrij compact en zeker met zorg ontworpen. Ook sympathiek, Peblar is een Nederlands merk.
Opladen met 7 kW en niet met 11 kW
Achteraf bleek een kleine aanpassing nog nodig. In plaats van de gebruikelijke 11 kW, staat het duo van Peblar ingesteld op een maximum van 7 kW per aansluiting. Geen reuzengrote aanpassing, maar precies voldoende om het stroomverbruik op deze locatie in Amersfoort niet te hoog te laten oplopen.
Want ook hier is men bekend met de term gecontracteerd transportvermogen; een limiet vanuit de netbeheerder op het maximaal geleverde vermogen. Dit ter voorkoming van overbelasting van het stroomnet.
Zo kan het zijn dat slim opladen neerkomt op net wat langzamer opladen. Voor de aangesloten auto’s heeft dit doorgaans geen enorme consequenties. Het mag misschien wat langer duren om een elektrische auto volledig op te laden, maar in veel gevallen staat die auto er een groot deel van de dag.
Servicecontact voor betrouwbaar opladen
We hebben niet alleen gezorgd voor vernieuwing. Ook een servicecontract hoort erbij. Voor de Peblar Business laadpunten maar ook voor de overige laadpunten op de parkeerplaats.
Wij zorgen met ons serviceplan voor jaarlijks onderhoud. Niet alleen dat, Laadpunt Nederland is het single point of contact als het gaat om het opladen. Is er een probleem, zijn er onduidelijkheden, of wordt toelichting op het gebruik van de laadpunten gewenst? Dan kan daarover altijd contact worden opgenomen met Laadpunt Nederland.
Handig om te weten, het is niet per se verplicht dat wij de laadpunten hebben geplaatst, als je een servicecontract bij ons wil afsluiten. Wanneer een andere partij het installatiewerk heeft uitgevoerd, doen we wel altijd een nulmeting. Zo zijn we zeker dat alles eerder correct is geïnstalleerd.
Tegelijk met de start van het servicecontract, zijn alle laadpunten in de backoffice van E-Flux ondergebracht. Dat is niet alleen goed voor het overzicht, maar ook noodzaak vanwege het stoppen van de backoffice van EVBox.
Voldoende laadgelegenheid
Waar het om draait is niet alleen het bieden van voldoende laadgelegenheid, maar ook het ontzorgen. Zowel van de klant als degene die komen opladen. Met een servicecontract is zoiets makkelijk bereikt, want dan ben je zeker van de best werkende laadpunten.






