Opladen op de parkeerplaats bij de camping. Omdat kamperen om ontspanning hoort te draaien en een zoektocht naar laadmogelijkheden valt daar volgens de meeste mensen niet onder.
Inhoudsopgave
Vernieuwing van laadpalen
Zoals deze dagen vaker het geval is, waren de aanwezige laadpalen aan vervanging toe. Door te kiezen voor Zaptec, is jarenlang en probleemloos opladen opnieuw een zekerheid. Uniek aan Zaptec is dat het merk liefst vijf jaar garantie biedt, een regelrecht teken van kwaliteit.
De Zaptec Pro is perfect voor iedere semi-publieke laadlocatie. Want iedereen kan terecht met de eigen laadpas, waarna de laadsessies automatisch worden afgerekend via een backoffice.
Bij deze OnePole hoort een subtiel afdakje. Dat betekent dat de vier laadpunten niet alleen op een paal bevestigd zijn, maar ook dat er extra bescherming is in de vorm van een kleine overkapping. Een welkome vorm van bescherming in deze bosrijke omgeving. Alleen al aangezien het schoonmaken scheelt.
Effectief opladen
Er zijn verschillende manieren om mensen te bewegen tot doelgericht opladen. Ergens ligt een kleeftarief voor de hand, dus het beboeten van het (te) lang aangesloten laten van een auto. Maar er zijn sympatiekere manieren. Hier hangen bordjes om mensen te bewegen hun auto te verplaatsen, zodra de accu volledig is opgeladen.
Het is een kort loopje van kampeerplaats naar parkeerplaats, wat het een kleine moeite maakt om de laadpaal vrij te maken voor de eerstvolgende. Gebeurt dit consequent, dan zijn het zomaar vier tot vijf verschillende auto’s die per dag van één laadpaal gebruik kunnen maken.
Want wat mensen nogal eens vergeten, is dat het lang niet altijd gebeurt dat iemand met een compleet lege accu aan komt rijden. Bovendien is niet ieder accupakket even groot.
Eerst twee laadpunten, maar onmiddellijk vier laadpunten
Eerst viel het besluit om de dubbele laadpaal te vernieuwen, maar haast onmiddellijk is daar een extra paal bijgekomen. Die vier laadpunten van Zaptec verdelen 27,6 kW aan vermogen. Zijn alle vier de aansluitingen in gebruik, dan zakt het vermogen tot 6,9 kW per auto. Meestal is 11 kW beschikbaar voor elke auto. Of zelfs meer, wanneer er een auto geparkeerd staat die met maximaal 22 kW laadt.
Belangrijker om te onthouden is dat het opladen altijd optimaal verloopt. Snel maar zonder kans op overbelasting. Auto’s laden in de meeste gevallen met de gebruikelijke 11 kW.
Overal opladen, ook op camping of bungalowpark
Iedereen die elektrisch rijdt en regelmatig een openbare laadpaal opzoekt, weet dat opladen overal en nergens kan waardoor het een kleine moeite is om steeds door te kunnen met voldoende rijbereik.
Voor elke beheerder of eigenaar van een vakantiepark, bungalowpark of ander recreatieterrein is het bovendien goed om te weten dat inkomsten uit opladen als bedrijf een zekerheid zijn. En daarvoor is het echt niet nodig om een bovengemiddeld hoog tarief aan bezoekers te rekenen.
Camping Geversduin in Castricum laat zien dat het werkt. En dat leidt zowel tot tevreden gasten als een tevreden beheerder. Want die Zaptecs doen wat nodig is, zonder er omkijken naar te hebben.






