Beschrijving
Eerlijk advies van onze laadpaal experts
- Makkelijk beheer
- Ondersteuning op afstand
- Online verbonden
- Lage investering
- Automatische verrekening
- Opladen met gasttarief
- Verplicht abonnement
Waarom kies je voor Laadpunt Nederland?
- Al meer dan 18.000 laadpalen geïnstalleerd
- Onafhankelijk advies
- Eigen gecertificeerde monteurs
- Eén aanspreekpunt
- Verdeeld over heel Nederland
• Blijven opladen zoals je dat gewend bent
Hoe de overstap naar E-Flux werkt
- Wij regelen de migratie van Everon naar E-Flux. Dit verzorgen we volledig op afstand.
- Jij ontvangt bericht van E-Flux zodra de migratie is afgerond. Je bent zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van een abonnement bij E-Flux.
- In geval van meerdere laadpunten op één locatie, neemt E-Flux voorafgaand aan de migratie contact op. Zo word je eerst in de gelegenheid gesteld om een account aan te maken bij E-Flux, zodat je ook onmiddellijk na de migratie gewoon kunt blijven doorgaan met opladen.
- Heeft je laadpunt een storing, of lukt het niet om de migratie op afstand te doen? Dan plannen we een servicerit in. Hiervoor betaal je ons vaste tarief van € 166 (voorrijkosten met een halfuur arbeid). Eventueel bijkomend het uurtarief à € 72 en onderdeelkosten indien garantie niet langer van toepassing is.
Wanneer komen we in actie?
De migratie van je laadpaal is niet van de ene op de andere dag geregeld. Maar geen nood, want Everon blijft nog actief tot 1 december. Reken op enige weken om alles juist te zetten. Zodra de migratie is voltooid, ontvang je bericht over de registratie van je laadpunt. De registratie bij E-Flux regel je eenvoudig zelf. Ben je daarmee klaar? Dan is je laadpunt weer helemaal klaar voor gebruik.
Wat is E-Flux?
E-Flux is een van de grootste en onafhankelijke backoffices van laadvoorzieningen voor elektrisch vervoer. Daardoor is het mogelijk om praktisch elk laadpunt van EVBox te combineren met E-Flux. Je behoudt de functionaliteit die je gewend bent. Maak je gebruik van automatische verrekening, dan stel je alles juist in en ontvang je in het vervolg de je maandelijkse creditfactuur via E-Flux. Vanzelfsprekend biedt E-Flux zowel een app als een digitale omgeving, om alles exact volgens je eigen voorkeuren in te stellen en het gebruik van jouw laadpaal te monitoren.
Laadpunt Nederland regelt de migratie, jij bent verantwoordelijk voor het afsluiten van het abonnement bij E-Flux. Wanneer wij jouw laadpunt hebben omgezet, ontvang je bericht van E-Flux. Je rondt de registratie af en kiest het abonnement dat het beste bij jouw wensen past. Kijk alvast op Tarieven voor laadpaal beheer bij E-Flux voor meer informatie.
Is mijn EVBox laadpunt geschikt voor migratie?
De EVBox HomeLine en BusinessLine zijn geschikt voor migratie. Als ze tenminste van de derde of vierde generatie zijn, afgekort tot respectievelijk G3 en G4. De EVBox Elvi is eveneens geschikt voor migratie. Ook EVBox’ laatste modellen, de Livo en Liviqo kunnen uiteraard worden ondergebracht bij E-Flux. Dit is de vijfde generatie, dus G5. Laders van de tweede generatie (G2) zijn niet geschikt voor migratie. Dit gaat om laadpunten van tien jaar of ouder, die bovendien een verouderde communicatiestandaard gebruiken.
Werkt autostart met mijn EVBox laadpunt?
Geen behoefte aan een andere backoffice, geen zin in een betaald abonnement? EVBox biedt autostart aan, niet alleen nu maar ook na december. Het opladen begint dan gelijk na het insteken van de laadkabel, kostenverrekening is niet mogelijk, gebruik van een laadpas of laaddruppel is niet aan de orde en er is geen inzicht in de laadpaaldata of de status van jouw laadvoorziening. De functionaliteit is zeer beperkt maar het belangrijkste werkt als vanouds; het opladen van jouw auto. Stap je niet over naar E-Flux of naar een andere backoffice, dan zet EVBox jouw laadpunt in december op autostart. Dit werkt uitsluitend op de EVBox Elvi en op de EVBox HomeLine of BusinessLine als die van de derde of vierde generatie zijn (G3 of G4). Andere modellen zijn hiervoor niet geschikt.
Waar vind ik mijn Station ID?
Om de migratie van jouw laadpunt(en) uit te voeren, hebben wij je Station ID nodig. Dit vind je in Everon, dus in de backoffice van EVBox. Het Station ID heeft de volgende opbouw: EVB-P21000000 of EVB-500-000-000. Hoewel ook iedere laadaansluiting of socket een eigen nummer heeft, hebben we voor een succesvolle migratie het Station ID nodig. Mocht je nog niet precies weten waar je het moet zoeken, klik dan op de schermafbeelding bovenaan de pagina voor een (geanonimiseerd) voorbeeld.
Welke laadpassen kan ik gebruiken met mijn EVBox in combinatie met E-Flux?
Het is met E-Flux mogelijk om alle laadpassen en laaddruppels te gebruiken. Hierin zijn geen restricties. Ook wordt er geen extra tarief in rekening gebracht bij gebruik van een andere laadpas dan die van E-Flux. Zo weet je zeker dat je de laagst mogelijke kosten hebt voor het gebruik van jouw vertrouwde laadpaal van EVBox.
Kan ik zakelijk verrekenen met E-Flux?
Met E-Flux behoud je de mogelijkheid om de laadkosten automatisch te verrekenen. Kosten die je privé maakt voor het opladen van je zakelijke auto, worden iedere maand automatisch vergoed. Zonder hier omkijken naar te hebben.
Wat betekent de overstap naar een andere backoffice voor mij?
EVBox staakt zijn werkzaamheden voor het grootste deel. Per december is Everon niet langer beschikbaar, wil je dat alle functionaliteit behouden blijft, dan is het nodig om een andere backoffice te gebruiken. Je sluit hiervoor een abonnement af bij een andere aanbieder. Hierover ontvang je vanzelf bericht zodra wij je migratie hebben uitgevoerd.
Ik heb nu een gratis abonnement. Bieden jullie een migratie in combinatie met een gratis abonnement?
E-Flux biedt geen gratis abonnement, dit was uitsluitend mogelijk via EVBox aangezien zij de laadpaal ook hebben geproduceerd.
Wanneer is mijn laadpaal aan de beurt voor migratie?
Heb je via ons een migratie besteld. Dan zorgt ons gespecialiseerde support-team voor hulp op afstand. Reken op een maximale wachttijd van enkele weken. Uiteraard blijft jouw laadpunt in de tussentijd gewoon werken.
Moet ik zelf iets doen om E-Flux te kunnen gebruiken?
Migratie van een laadpunt van EVBox door Laadpunt Nederland betekent het volgende: wij regelen de afmelding van jouw laadpunt in Everon en zorgen uiteraard gelijk voor registratie bij E-Flux. Wanneer wij dat laatste voltooid hebben, ontvang je van E-Flux een uitnodiging om jouw lader te registreren. Kijk alvast op de pagina tarieven voor laadpaalbeheer voor de mogelijkheden die E-Flux biedt.
Ik heb bericht ontvangen dat de migratie is afgerond, maar ik heb nog een vraag over de registratie van mijn laadpunt.
Vragen kun je direct aan E-Flux stellen. Op de supportpagina van E-Flux vind je het antwoord op de meest gestelde vragen en krijg je uitleg over de verschillende mogelijkheden om met E-Flux in contact te komen.
Wanneer ik de migratie niet (op tijd) regel, wat gebeurt er dan?
Jouw laadpunt blijft gewoon werken, maar de digitale functionaliteit valt weg. Het is niet mogelijk om op afstand gegevens in te zien over het opladen, of om gebruik te maken van automatische verrekening. Houd er rekening mee dat het na december 2025 niet meer mogelijk is om een andere backoffice te kiezen. Het is dus belangrijk om op tijd in actie te komen.
Bieden jullie hulp op afstand voor alle laadpalen?
Voor het overgrote deel van de laadpunten van EVBox is het niet nodig dat een monteur langskomt op locatie, een gespecialiseerde supportmedewerker regelt de migratie op afstand. Is de laadpaal 10 jaar of ouder, dan zoeken we contact voor een maatwerkoplossing.
Krijg ik geld terug, nu Everon niet (veel) langer beschikbaar is?
Eventuele teruggave van abonnementskosten loopt direct via EVBox. Meer informatie is beschikbaar op de pagina EVAftersales van EVBox.
Mijn laadpunt is gemigreerd, maar ik heb nog een vraag over het gebruik van E-Flux. Wat nu?
Raadpleeg Support van E-Flux voor de veelgestelde vragen en contactmogelijkheden.
Wat als er een probleem is met mijn laadpaal?
Wij verzorgen de migratie van Everon naar E-Flux. Wanneer blijkt dat er een probleem is met jouw laadpaal, nemen we hierover contact op. Als ervaren servicepartner van EVBox zijn we uiteraard wel in staat om een goede diagnose te stellen en een oplossing te bieden. Laadpunt Nederland is niet verantwoordelijk voor eventuele installatiefouten van derden.
Omdat wij eerder al een goede ervaring hadden met Laadpunt Nederland, hebben wij direct contact opgenomen voor dit project.
Van plan tot offerte en uitvoering: als klant word je helemaal ontzorgd door de accountmanager, zelfs tijdens de aanleg had Laadpunt Nederland direct contact met onze aannemer.
Het product, de EVBox BusinessLine, werkt feilloos en ook de nazorg is perfect.
Maaike Klamer
Groeneveld-BEKA (Gorinchem)
”Ik ben vooral onder de indruk van de snelheid waarmee jullie hebben gereageerd en het prettige contact aan de telefoon. Hiermee weten jullie je te onderscheiden van de concurrentie.
Ronald Breumelhof’s-Graveland
”In 2016 hebben wij onze eerste laadpaal bij Laadpunt Nederland besteld en we zijn hierover zeer tevreden. Aangezien het tijd werd voor een extra laadpaal, heb ik me weer gemeld. De communicatie is snel, helder en afspraken worden nagekomen. Het plaatsen is soepel verlopen, bovendien kan ik altijd met vragen terecht. Ik ben zeer tevreden en kan iedereen Laadpunt Nederland aanraden!
Jannie Vogelsnatuurkampeerterrein Hoeve Krekelberg
”Op ons bedrijf een dubbel laadpunt laten installeren.
Jacco LandwaartAutobedrijf de Groot B.V.
Al onze wensen stonden duidelijk in de offerte en na een akkoord op de offerte vond de installatie snel plaats.
Onze ervaring met dit bedrijf is positief.
”Dankzij jullie inzet en duidelijke communicatie is het gelukt om in korte tijd de laadpalen te installeren.
Henk van WettumVastgoed van Wettum
Hiermee zijn onze huurders zeer tevreden en al met al is het gelukt om snel gebruik te maken van de oplaadstations.
Dus een win-winsituatie!
Nogmaals dank voor al jullie inzet en medewerking en graag tot een volgende aanvraag!
• Vergelijk alternatieven
Er zijn nog geen beoordelingen.